Mijn 22e verjaardag!

zaterdag 4 februari 2012

Weer eens giga laat, maar na een poosje klungelen met mijn weerstand en ook nog eens een dikke week ziek thuis, dan nu toch tijd voor deze post!


Ja, ja, 24 januari was het dan zover, mijn verjaardag! Helaas op een dinsdag, waardoor het tijd-technisch gezien super onhandig was! 
Ik had namelijk grootse plannen.. cupcakes maken als traktatie op stage, mijn eigen slagroomtaart maken voor de visite en allerlei gezonde maar vernieuwde hapjes voor 's avonds. In die wilde en grootse plannen heb ik dus aardig moeten schrappen... een slagroomtaart van de bakker (die overigens ook heerlijk was!) en wat standaard hapjes. Maaar... de cupcakes moesten en zouden er komen!
Op internet kwam ik al snel gezonde komkommer hapjes tegen met tonijn. Erg simpel maar ook erg lekker! En je kunt het natuurlijk vervangen met wat jij lekker vindt, zo heeft mijn moeder er later een variatie op gemaakt met roomkaas met lente uitjes. Van die laatste heb ik natuurlijk geen foto, helaas!
Het is heel simpel te maken. Je snijdt de komkommer in dikke plakken en haalt de zaadlijst met een theelepel weg. Zorg wel dat je een bodem overhoudt, anders valt het er natuurlijk weer uit!
Maak de vulling,  in dit geval tonijn, op smaak met wat kruiden en specerijen en voila!

Een poosje terug heb ik mijn mini cupcake vorm uitgeprobeerd met schattige stippen baking cups van de Dille Kamille. Natuurlijk had ik weer veel te veel, dus hebben we flink wat cakejes in de vriezer gedaan.
Met de banketbakkersbotercreme met hazelnootpasta (receptje van Rudolph van Veen) die ik nog over had van de traktatie cupcakes, heb ik er een aantal versierd met eetbare parels en op de mini etagère gezet. 
En natuurlijk mijn 'trots', de grote cupcakes. Ik heb lang nagedacht over hoe ik ze wilde versieren, alleen fondant of een toef... Uiteindelijk zag ik in Rudolphs Bakery een recept voor botercreme met hazelnoot smaak. Hij maakte de crème voor zijn Paris Brest  maar dit kan natuurlijk ook prima op een cupcake!
Ik wilde wel een fondant 'tegeltje' op mijn cupcakes, omdat ik ze anders iets te simpel vond.

De paarse gestipte cupcake liners komen van de xenos. Ik was zelf erg verast hoe goed de papiertjes hun kleur houden, de lichte papiertjes zoals bij de appel kaneel cupcakes van afgelopen jaar, deden het minder goed.

Mensen die mij kennen weten dat ik niet zo heel goed kan kiezen, zo ook met de combinatie en vorm van de kleurtjes die ik graag wilde gebruiken. Daarom beide combinaties gekozen als 'schildje'. Blauw cirkeltje met paarse cijfers. En een paars rechthoekje met blauwe cijfers.
Voor mijn toef wilde ik graag mijn mooie spuitmondje gebruiken van Wilton, die k ook bij mijn schuimtorentjes gebruikt heb.. Maar die kan ik helemaal nergens meer terug vinden! De volgende keer bij een bestelling dus maar opnieuw meebestellen....... Gelukkig had ik nog wat andere, kleinere, spuitmondjes om toch een mooie toef te spuiten. Omdat ik eigenlijk nooit toeven spuit en dit spuitmondje erg klein was, ben ik niet zo tevreden met de uitkomst van de toef. Hier ga ik dus nog iets meer op oefenen!
En uiteindelijk had ik natuurlijk een doos vol! Van mijn collega's kreeg ik alleen maar lof en leuke reacties over hoe ze eruit zagen, maar wat natuurlijk belangrijker is, hoe ze smaakten!
Misschien bij mijn afscheid nog maar een keer iets bakken voor ze.

This entry was posted on zaterdag 4 februari 2012 and is filed under ,,,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.