Fail: lidl cupcakes

vrijdag 20 april 2012

De titel verklapt het eigenlijk al, een fail! Maar toch wilde ik dit met jullie delen. De afgelopen periode waren er bij de Lidl weer 'speciale' bakmixen te koop, namelijk voor cupcakes. Op de verpakking zag het er best smakelijk uit en ook voor de prijs hoefde je het niet te laten. Dus heeft mijn moeder ze meegenomen om eens te proberen.

In de verpakking zaten de spullen voor 12 cupcakes, inclusief de cupcake papiertjes. Handig, want op die manier kon je direct starten en hoefde je niet eerst ook nog eens cupcake papiertjes aan te schaffen (al heb ik die altijd wel op voorraad).

Er waren drie smaken, sinaasappel, framboos en vanille cream cheese. Laten we beginnen met die laatste, vanille cream cheese in de blauwe verpakking.

De cupcake was met hazelnoot, een cupcake met een  lekkere smaak die niet te klef of droog was. De toef daarin tegen vonden we hier erg zuur en was ook niet mooi te spuiten, zoals op de verpakking. Hij liep vreselijk uit waardoor het geen gezicht was. Eigenlijk durfden ze het hier thuis niet tegen mij te zeggen, maar de combinatie was niet te eten! De vergelijking met mijn eigen cupcakes werd dan ook veel gemaakt, die smaakten toch absoluut lekker.

Dan is er de framboos, in de roze doos.
Op hoop van zegen toch de framboos cupcakes gemaakt, weer zo'n typisch gevalletje van 'iets bakken om mijn gedachten ergens anders op te zetten'. Dit keer monchou gebruikt voor de toef, i.p.v. de aangegeven kwark op de achterkant. Nog steeds erg zuur, dus voor de smaak wat poedersuiker toegevoegd. De toef hield wel mooi zijn vorm, maar de cupcake in zijn totaal bleef qua smaak toch achter op de cupcakes die ik normaal gesproken bak.

De cupcakes zijn zowel met als zonder geschaafde witte chocolade al leuk om te zien!
De sinaasappel staat hier nog in de kast, eigenlijk vind ik het zonde om ze te bakken omdat de andere twee mixen erg tegen vielen. Misschien de toef vervangen door mijn eigen botercrème recept met een sinaasappel smaakje eraan. Daar valt nog over na te denken!

Deze 'lidl' cupcakes bleven ook erg lang liggen, uiteindelijk heb ik ruim de helft hiervan moeten weggooien. Zonde! Wel was het een mooie test, de cupcake papiertjes waren erg stevig en hielden hun kleur mooi.... maaaar ze lieten binnen een paar uur na het bakken al los waardoor het er erg slordig uit zag.
Naast deze 'fail-ervaring' ook goed nieuws... Een compliment voor mij dus, mijn eigen cupcakes vallen hier beter in de smaak!

This entry was posted on vrijdag 20 april 2012 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.