Thank you cupcakes

zondag 29 april 2012

Deze 'thank you' cupcakes waren een bedankje voor mijn zusje en haar vriend. Ze hebben samen mijn link in de paascupcakewedstrijd flink gepromoot waardoor ik al vrij snel voor stond.
Helaas liep de wedstrijd niet helemaal zoals de bedoeling was, maar dat heeft de pret niet kunnen drukken.

Voor het versieren van mijn cupcakes, gebruik ik eigenlijk altijd fondant omdat ik het makkelijk vind werken. Deze cupcakes heb ik versierd met marsepein en eigenlijk beviel me dat ook wel!
De marsepein in een blauwe/teal kleur is van de Xenos. Wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar!!

Omdat ze allebei theeleuten zijn, heb ik de cupcakes verpakt in een theedoos. Helaas geen foto hier van, maar die zag er uit als een groot oud boek. Erg classy!

Om de bakingcups mooi wit te houden, heb ik er twee omheen gedaan. Dit was een tip die ik ergens op het internet gelezen heb. Het extra papiertje haal je er na het bakken af, waardoor het papiertje wat mooier van kleur blijft.
Wanneer ik strikken maak (marsepein of fondant!) gebruik ik keukenpapier om de lussen mooi in vorm te houden en ik laat dit dan een nachtje aan de lucht drogen. Wat wel handig is, is het draaien van de papiertjes zodat dit niet blijft plakken aan je marsepein of fondant.
De vlinders heb ik uiteindelijk ook op deze manier laten drogen, op het rondje heb ik twee rolletjes keukenpapier gelegd zodat de vlinder er in een V vorm op zou komen liggen en kon drogen.


Omdat ik niet heel veel cupcakes voor ze gebakken had, er pasten er maar zes in de theedoos, heb ik als extra nog een paar marsepein bonbons gemaakt met een walnoot. Ze hebben heerlijk gesmaakt, dus ik ga ze zeker nog eens maken!


This entry was posted on zondag 29 april 2012 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.