Mummie cakepops

vrijdag 26 oktober 2012

Het is nu echt bijna halloween, naast mijn pompoen cakepops en de spooky cakepops kunnen mummies natuurlijk niet ontbreken! Op het internet vond ik veel verschillende mummies, dit is mijn variatie op mummie cakepops met fondant. Natuurlijk kan het basis laagje ook van witte chocolade gemaakt worden, maar fondant op fondant plakt beter.


De werkwijze verschilt niet zoveel van de pompoen cakepops, het balletje moet volledig bedekt zijn met fondant. Omdat ik in mijn blogstatistieken zag dat de cakepops erg in trek waren, heb ik de uitwerking hiervan stap voor stap op de foto gezet. Misschien dat dit voor sommige lezers iets prettiger werkt dan de geschreven uitleg! De laatste foto is natuurlijk het 'verband' voor de mummie.

Wat voor de mummie cakepops een voordeel is, is dat het 'onderlaagje' niet super glad hoeft te zijn. Dit kun je prima camoufleren met de verbandreepjes die de mummie nog krijgt. Wil je het wel glad? Rol het balletje dan nog even door je handen, maar druk niet te hard.
De oogjes zijn kleine bolletjes fondant met een stipje foodpen erin.

This entry was posted on vrijdag 26 oktober 2012 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.