Kerst kopjes cupcakes

maandag 17 december 2012

Naast de liefdes cupcakes, heb ik op de Nationale Cupcakedag (15dec) ook deze cupcakes gemaakt. Het zijn letterlijk cupcakes, door het oortje wat gemaakt is van en candy cane.
Het idee vond ik in een video van de Crumbboss, al gebruikte zij chocolade cupcakes en noemde het 'hot cocoa cupcakes'.

Mijn cupcakes zijn gewone vanille cupcakes, gebakken met een cupcakemix. Je kunt hier natuurlijk ieder recept voor gebruiken wat je zou willen.
Voordat ik bij de liefdes cupcakes de chocolade pasta toevoegde, heb ik eerst genoeg witte botercreme apart gehouden voor deze cupcakes. Hier heb ik nog wat vanille extract aan toegevoegd.

De toef heb ik gespoten met het spuitmondje 1B van Wilton. Met daarop een aantal roze mini marsmellows en wat mini stukjes candycane. De cupcake is af wanneer je van een candycane een oortje maakt. Zelf heb ik aan beide kanten wat van de cane afgesneden, deze restjes kun je ook goed gebruiken om te vermalen als decoratie. Van de canes sneed ik sowieso de helft van het rechte stuk af. Je zou deze eventueel kunnen gebruiken in andere baksels, zoals de kerstboom brownies.

Op het bordje waar de cupcakes staan, ben ik erg trots! Dit was een cadeautje van mijn moeder, omdat ik altijd op zoek ben naar leuk serviesgoed/borden om mijn cupcakes op te serveren (en te fotograferen, haha!).

This entry was posted on maandag 17 december 2012 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.