Slagroom hazelnoot taart

maandag 8 april 2013

Vorige week was mijn vader jarig. Naast zelfgemaakte taart, kreeg hij ook een vliegreis + hotelovernachtingen naar Liverpool. Een taart in de Engelse stijl was eigenlijk mijn plan, maar zo vlak na de Pasen was dit toch wel wat te veel. Ik heb het daarom gehouden bij twee verschillende slagroomtaarten. Simpel, maar toch erg lekker!
Ik begin het laten zien van deze slagroom hazelnoot taart. Het is een gewoon biscuit wat ik standaard maak met de taartmix van de Bakzolder. Het lekkerst is deze taart wanneer voor het decoreren invriest. Al kan vers natuurlijk ook goed! Het invriezen helpt sowieso bij de houdbaarheid van de taart. Zo kun je dus prima een biscuit bakken, af laten koelen en invriezen om deze later te gebruiken. Met de paasdagen zo voor de verjaardag was dit een ideale oplossing.
In de winkel kun je genoeg mousse vullingen vinden. Ook de luchtige Mona toetjes kunnen goed in een biscuit taart. In bovenstaande foto zie je de vullingen. De bruine vulling is een hazelnootmousse van Almhof, die ook in mijn verjaardagstaart zat. De witte laag is (natuurlijk) slagroom. Een chocolademousse of een bavarois zou dus ook heerlijk in een slagroom taart kunnen!

De taart is afgesmeerd met een lekkere laag slagroom, waarover hazelnoot krokant is gestrooid. Zelf heb ik een bus bij de groothandel gehaald (of naja, laten meenemen voor me!) maar dit kun je ook in zakjes van Dr. Oetker kopen in de supermarkt. De slagroom klop ik niet op met iets van slagroom versteviger. Hiermee krijg ik altijd klontjes in de slagroom, wat niet erg smakelijk is. Om toch het stevige resultaat te krijgen, voeg ik een halve eetlepel extra toe (dus 2,5 el op 200 ml slagroom). Ook klop ik de slagroom iets langer op, kijk wel uit dat je niet te lang klopt!

Bovenop heb ik nog wat chocolade crips gestrooid. Deze heb ik gekocht in een doosje bij de Xenos  Het zijn luchtige krokante bolletjes met een laagje

This entry was posted on maandag 8 april 2013 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.