Food factory

dinsdag 28 mei 2013

Dit keer geen receptje of een how-to, maar iets waar ik met veel fascinatie naar heb gekeken de afgelopen tijd. Programma's als 'how it's made' wisten mijn aandacht altijd wel te boeien, ik ben nu eenmaal gek op feitjes en uitleg over dingen. Vooral de food items trokken dan mijn aandacht. Leuk om te zien hoe zij met kilo's aan ingredienten tegelijk producten maken!

Op de blog van Laura's Bakery kwam ik onlangs deze blogpost tegen, Video's 5x how it's made. Na een dik uur op youtube verder gekeken hebben naar deze geweldige filmpjes, kwam ik die avond op televisie het programma 'food factory' tegen! Voor alle foodies onder ons is dit een geweldig programma. Naast de gebruikelijke zoete items, komen hier ook items aan bod. Zo zag ik die avond hoe melk in hun pakken kwam en kwamen er ook bananenbroodjes voorbij.

Zie hier hoe ze toffee maken! Niet een klein receptje, maar grote kilo recepten vol aan toffee.. Mijn tanden doen al pijn bij het kijken hiernaar.. Jammie!
Of brioche brood... iets wat ik zelf nog eens wil gaan maken! En wauw... wat een mixer hebben ze daar!
En raket ijsjes... hoe vaak heb ik me als kind wel niet afgevraagd hoe ze die ijsjes toch zo konden maken?!

Op de een of andere manier komen de food factory filmpjes nog niet spontaan omhoog op youtube wanneer je hier naar zoekt. Ook op de website van Discovery Channel vond ik ook niet zo heel veel. Wel deze 'how it's made' afspeellijst met maar liefst 21 filmpjes. Je zult begrijpen dat het schrijven van dit berichtje iets langer duurde dan ik in eerste instantie gepland had..

Mocht iemand nog zoeken naar een leuk cadeau voor mijn afstuderen... Een bezoekje aan een 'food factory' lijkt me helemaal super!

This entry was posted on dinsdag 28 mei 2013 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.