Mijn favoriete tosti

maandag 30 september 2013

Wat is een tosti nu eigenlijk? Je kunt het zien als een warme sandwich, wat geroosterd wordt met het beleg er al tussen. Zelf maak ik vaak de zogeheten 'pantosti'. Niet alleen omdat het simpel is, maar ook ik zelf niet van een tosti hou die lijkt op toast. Met een simpele pan ben je er dus al. Toch zijn er ook mensen hier in huis die ze liever uit het tosti ijzer hebben. Natuurlijk kan je variƫren met het beleg en de wijze waar op je de tosti maakt.

Iedereen kent kaas en ham-kaas variaties wel. Zelf werd ik hier een beetje zat van. Afgelopen zomer sprak ik hier eens over met een vriendin en zij vertelde me over filet American op een tosti. Door het roosteren verwarmt de filet American en zou dit gaar worden. Ze had het zelf nog niet geprobeerd, maar dit wilde ze wel. Nieuwsgierig als ik was heb ik dit vrijwel direct geprobeerd. Het was erg lekker maar ik miste nog iets, door het toevoegen van een lente uitje is dit mijn favo tosti!

Wat heb je nodig:
- Filet American
- Lente ui
- Smeerbare boter
- Brood

Deze tosti maak ik dus het liefst in de pan. Besmeer dan ook de buitenkanten van het brood met boter en de binnenkant met filet American en snij een lente uitje in fijne ringetjes en verdeel dit over de binnenkant. Maak je hem liever in je tosti ijzer, smeer dan alleen de filet American aan de binnenkant.

Laat de pan wat warm worden en leg de boterham met een beboterde kant in de pan en draai dit na zo'n 2 minuten om. De filet American gaart inderdaad tijdens het roosteren en door de kruiden in de filet is het net alsof je lekker gekruid gehakt hebt. De lente ui zorgt voor scherpe maar lekkere afwisseling.

This entry was posted on maandag 30 september 2013 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.