Review: Rudolphs cupcakes compleet

maandag 7 oktober 2013

Als liefhebber van Rudolph en van cupcakes, moest ik mezelf diep schamen dat er in mijn boekenkast nog geen enkel exemplaar van zijn boek stond. Daar moet ik dan ook eerlijk bij zeggen, dat ik dit wel had kunnen hebben en dit heb afgeslagen. Met een geldige reden vond ik, ik wilde namelijk best een cupcake boek van Rudolph hebben maar dan niet alleen recepten voor hartige of alleen zoete cupcakes.

Stiekem deed ik dan ook een sprongetje in de lucht van blijdschap, toen ik hoorde dat Rudolph een boek uitbracht waar zowel zoete als hartige cupcakes in voorkomen. Een review over dit boek kan dan natuurlijk niet achterblijven.
Het boek is ingedeeld in drie grote hoofdstukken, zo behandeld Rudolph in het eerste hoofdstuk gereedschappen, ingrediënten en geeft hij tips. De laatste twee hoofdstukken gaan over het maken van zoete en hartige cupcakes. De smaken die hij gebruikt komen vanuit de hele wereld, zo heeft hij Mexicaanse en Aziatisch georiënteerde cupcakes. Daarnaast staat Rudolph natuurlijk bekend om zijn liefde voor pure ingrediënten met zo weinig mogelijk toegevoegde stoffen, zo ook met niet natuurlijk kleurstoffen. Ondanks dat ik zijn liefde voor het werken zonder kleurstoffen niet met hem deel, lokt het me in zijn recepten wel om dit eens anders te proberen.

Naast de cupcakes maakt Rudolph ook een uitstapje naar de woopie pies, al noemt hij dit 'clubcakes'. Dit zijn plattere cakejes die heerlijk gedecoreerd worden en gevuld met slagroom, crème of jam.
De grafische vormgeving van dit boek valt absoluut niet tegen. Ieder recept heeft namelijk een grote kleurenfoto en een eigen pagina voor het recept. Er worden dezelfde koppen gebruikt en de tekst is goed leesbaar en overzichtelijk, iets wat op de 24kitchen website ook gedaan wordt.

Een leuk extraatje in dit boek zijn de tussen pagina's met mooie foto's die te maken hebben met cupcakes en andere 'gebakjes' die Rudolph in dit boek behandeld.
Wanneer ik door het boek blader word ik een beetje hebberig, alles ziet er heerlijk uit. In zijn programma wordt het nog wel eens slordig afgewerkt waardoor ik niet de behoefte voel om het te proberen, dit is in zijn boek absoluut niet zo. De food styling ziet er op om op te eten! (Mag ook wel in een een foodboek haha).

Mijn voornemen om ieder recept te noteren wat ik absoluut een keer wil maken uit zijn boek is zinloos, dit was namelijk meer dan de helft! Binnenkort komt er dan ook zeker een cupcake recept uit dit boek op mijn blog online.
Mijn conclusie? Dit is een boek wat absoluut niet in je kast mag ontbreken. Naast de vele recepten die je rijker wordt, kun je natuurlijk ook zijn verschillende variaties als basis gebruiken voor bijvoorbeeld cakepops.

Het boek is te koop bij verschillende boekhandels en op internet voor 19,95 euro. Voor dit geld krijg je 304 pagina's vol recepten en  mooie foto's en is het een boek met een hardcover, waardoor het ook tegen een stootje kan.

This entry was posted on maandag 7 oktober 2013 and is filed under ,. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.