After eight ijs

woensdag 8 januari 2014

Mijn ouders zijn dol op after eight. De combinatie van munt en chocolade vinden zij heerlijk en een doosje van deze chocolaatjes zijn dan ook niet veilig hier in huis. Voor de kerst wilde ik deze chocolaatjes gebruiken in een heerlijk ijsje. Zo gezegd, zo gedaan.. Alleen zijn we nooit aan het dessert toegekomen helaas! 

Sinds mijn ijsmachine weet ik ondertussen dat ik recepten voor ijs waar water in gaat niet heel denderend vind. Op Marions recepten vond ik een recept met melk en slagroom. Het recept heb ik niet helemaal opgevolgd en uiteindelijk denk ik dat dit beter werkt.

Wat heb je nodig:
- 300 ml melk
- 50 gram suiker
- 2 eidooiers
- 200 ml slagroom
- 100 gram after eight (of chocolade met munt smaak)

Verwarm de melk met de suiker in een pannetje en roer de eidooiers in een apart schaaltje even door. Laat de after eight smelten in de melk en voeg wat van deze melk bij de eidooiers zodat dit alvast kan wennen aan de warmte. Voeg daarna dit ei melk mengsel weer bij de rest van de melk en gesmolten after eight en laat dit goed verwarmen maar niet koken! Laat dit mengsel afkoelen.

Klop de slagroom lobbig en schep dit door het afgekoelde melk en after eight mengsel. Draai dit mengsel zo'n 40 tot 50 minuten in de ijsmachine. Dit ijs is prima van te voren te maken en word niet steenhard in de vriezer. Gebeurd dit nu wel? Laat het dan even staan buiten de vriezer voor je het serveert.

This entry was posted on woensdag 8 januari 2014 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.