Tropische smoothie met kokoswater

woensdag 14 mei 2014

Wat een naar weer de afgelopen week! Als we de weerberichten mogen geloven knapt het langzaam aan weer wat op. Om toch een beetje de zon in huis te halen maakte ik deze tropische smoothie. Tropisch omdat hij gemaakt is met ananas, banaan, sinaasappelsap en kokoswater.

Het recept is voldoende voor twee grote glazen en is ook prima te bewaren. Ik maakte hem afgelopen weekend als het begin van m'n dag tijdens m'n slaapdienst op het werk. Even goed schudden en drinken maar!
Wat heb je nodig:
- 1 middelgrote banaan
- Grote handvol bevroren ananas partjes
- 200 ml kokoswater
- 230 ml verse sinaasappelsap

Het maken is onwijs simpel, voeg alles toe in een blender en mix net zo lang tot je geen stukjes meer hebt. Zelf vind ik vezels van bijvoorbeeld verse sinaasappelsap geen probleem, maar stukjes fruit terug vinden vind ik absoluut niet lekker in een smoothie.

De sinaasappelsap proef je goed met daarin een hint van de kokos. De banaan zorgt vooral voor het wat dikker maken van de vloeistoffen en de ananas is een heerlijke aanvulling die je best voor een andere tropische vrucht zou kunnen. Hij is hier een favoriet en zal ik ook van de zomer zeker nog vaker maken. 

This entry was posted on woensdag 14 mei 2014 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response.

Laat een reactie achter

@handmadehelen. Mogelijk gemaakt door Blogger.